דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שמירה על אורח חיים בריא - כדי ליהנות מחיים ארוכים ומאושרים 

מאת    [ 01/10/2011 ]

מילים במאמר: 507   [ נצפה 2393 פעמים ]

הטכנולוגיה המתקדמת הביאה בעקבותיה פתרונות רפואיים מצוינים, העוזרים להתמודד עם מחלות שונות ומאפשרים לנו ליהנות מאיכות חיים גבוהה יותר ואריכות ימים. אולם, במקביל, סגנון החיים המערבי המודרני שלנו, סגנון חיים שעמוס בלחץ רב ומתח גבוה, סגנון חיים, הכולל שעות עבודות מרובות מדי יום ותזונה לקויה, כל אלה, פוגעים בבריאותנו באופן משמעותי וגורמים למחלות רבות. אולם, דווקא בשנים האחרונות, המודעות הרבה לשמירה על אורח חיים בריא, מאפשרת לנו ליהנות משפע של מזונות נהדרים, החיוניים לגופנו וחשובים לשמירה על בריאותנו לאורך השנים. הקפדה על אורח חיים בריא יותר, כזה המשלב בין תזונה נכונה, פעילות גופנית, רוגע ושלווה, היא זו שתאפשר לנו, בסופו של דבר, ליהנות מחיים ארוכים ומאושרים יותר.

 

 

תזונה נכונה במסגרתו של אורח חיים בריא יותר

 

אם חשוב לכם לשמור על אורח חיים בריא יותר, תזונה נכונה, הכוללת סיבים תזונתיים, במסגרתו של תפריט עשיר ומאוזן, חשובה במיוחד. תפריט זה כדאי שיכלול מנות הכוללות פחמימות, וויטמינים ומינרלים, סיבים תזונתיים, שומנים טובים וחלבונים. תזונה נבונה יותר חשוב גם שתכלול פירות וירקות טריים, הכוללים כמות גדולה של סיבים תזונתיים וויטמינים שונים, ההכרחיים לתפקוד גופנו. אורח חיים בריא, המשלב תזונה נבונה, כדאי שיתייחס למוצרי החלב, לשקדים ולאגוזים, הכוללים חלבונים, החשובים אף הם. "תו הבחירה הנבונה" של צ'וייסס, המוטבע על גבי אריזתם של מזונות שונים, מאפשר לנו לבחור נכון כחלק משמירה על אורח חיים בריא יותר. בעזרתו של תו זה, אנו יודעים כי מדובר במזון עשיר ברכיבים חשובים, כמו סיבים תזונתיים, וויטמינים ומינרלים, ומנגד, הוא מופחת ברכיבים שונים, שצריכה מוגברת מהם עלולה להזיק לנו, כמו שומן טראנס, שומן רווי, נתרן וסוכר מוסף. אורח חיים בריא יותר מתחיל בבחירה מושכלת ונכונה יותר. שילובו של תפריט עשיר ברכיבים שונים, החשובים לבריאותנו, תאפשר לגופנו לתפקד כהלכה, ולנו, להרגיש טוב יותר.

 

 

כיצד לנהל אורח חיים בריא יותר ונכון יותר

 

על מנת ליהנות מאורח חיים בריא יותר, ישנה חשיבות רבה להתאמתו באופן נכון לסגנון החיים שלנו. אלה, העוסקים בפעילות גופנית מדי יום, חשוב שיצטרכו תזונה נכונה, כזו המספקת את כל האנרגיה הרצויה להם על מנת לעסוק בפעילות זו. גם ילדים, למשל, חשוב שיקבלו את כל המזונות, החשובים לגופם, שכן גופם זקוק להם על מנת לגדול ולהתפתח. עבור אלה, הסובלים מבעיות בריאותיות שונות, שיקפידו על בחירת המזונות השונים כך שיסייעו  להם להתמודד עם מחלותיהם השונות. למשל, במידה וסובלים מבעיות של יתר לחץ דם, למשל, צריכת מזונות עשירים ברכיבים כמו סיבים תזונתיים ודלים בנתרן .סיבים תזונתיים עוזרים בסילוקו של הכולסטרול הרע, שהינו הגורם לבעיות בריאותיות שונות, כמו יתר לחץ דם, בעיות לב אחרות ועוד.

 

 

פעילות גופנית כחלק משמירה על אורח חיים בריא יותר

 

לצד שמירה על תזונה נכונה וצריכתם של סיבים תזונתיים, בכמות גדולה יותר, חשוב להקפיד על פעילות גופנית סדירה לאורך כל חיינו. פעילות גופנית סדירה מחזקת את גופנו, מונעת מחלות ומשפרת את מצב הרוח והתחושה האישית. חשוב לבחור פעילות גופנית, אותה נוכל לנהל כחלק משגרת חיינו ולא באופן חד פעמית, חשוב שנבחר בסוג של פעילות, המתאים לגילנו ומצב בריאותנו וחשוב שנהנה לעסוק בה. בין אם מדובר בריצה על חוף הים, הליכה על הליכון כושר בחדר הכושר או אפילו צעידה יומית באזור מגורינו, חשוב שנעסוק בכך באופן תדיר, לצד שמירה על תזונה נכונה ובריאה יותר.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב